November 21, 2012

Origo angol középfokú -írásbeli- nyelvvizsga tapasztalatok

Most voltam angol írásbeli (origo) nyelvvizsgán gondoltam megosztom a tapasztalataimat. Nekem is jól jött volna előtte. Egyenlőre az írásbeliről irok, mert gondoltam a biztonság kedvéért külön csinálom meg a kettőt (az irás és szóbelit). 5 részből áll az írásbeli:

1.) 50 kérdéses tesztsor, 30 perc alatt kell külön papíron beikszelni a helyes megoldásnak véltet. A nyelvtanra koncentrálnak a kérdéseknél, nem árt pár ilyen kérdéssort otthon begyakorlolni. 15 pontot kell elérni, elég nehezek a kérdések de szerencsére nincs minimum pontszám amit elkell érni. Ha gyakorol az ember szerintem 10 pontot elérhet.
2.) Magyar szöveg angolra fordítása: kb. 10 mondatot kellett leforditani. Szerintem sokkal könnyebb mondatok voltak, mint amik a könyvekben vagy a hivatalos itk oldalon példafeladatként szerepelnek. Egy emailről szóltak a mondatok, amiket nem kaptam meg az egyik barátomtól és érdeklődöm felőle, hogy vajon miért nem. Have had, illetve Had had alakokat kell használni, azokat szeretik...
3.) Levélírás: az angol levélírás szabályait be kell tartani. Jobb felső sarokban feladó neve cime, bal alul öszintén vagy tisztelettel, aláirás. A megszólítást ne felejtsük el a cimben. 2 levél közül kellett választani.
-Az elsőben: egyszer régebben nyaraltam a Balatonnál és most újból odakeveredtem. Mi változott azóta pozitív, negatív értelemben. Érzéseim az üggyel kapcsolatban. 17-20 sort kellett írni. Nem érdemes többet irni, annál nagyobb a hibázási arány, arról nemis beszélve, hogy nem szeretik ha valaki túl sokat ir.
-A második levélben: nyáron az adriára utaztunk kocsival, a vezetés és a táj élményeit kellett megirni.
Fontos, Pontosan kimásolt szövegeket tankönyvekből kiszúrják, nem fogadják el.
(a levélben a saját adattainkat ne használjuk erre kérnek is)
4.) Angol szöveg fordítása magyarra. Miről szólt: Az angliai iskolákban beakarják vezetni sütés főzés tantárgyat, amitől a étkezési szokások javulását várják, kevesebb gyorsétkezde több házilag készített étel. Külön termeket szerelnek fel erre a célra, a költségekhez az állam is hozzájárul abban az esetben ha a diákok szülei kevésbé jómódúak. Nem vészes, szerintem a legkönnyebb, könnyeb szöveg volt mint a mintafeladatokban.
5.) Szövegértést ellenőrző feladat: Majd egy oldalas angol szöveghez 6 kérdést adtak, amikre magyarul kellett vázlatosan válaszolni. Sportolásról szólt a szöveg, hogyan kell bemelegíteni, milyen problémákat okozhat ha nem melegítünk be. Ismét egy könnyű szöveg, nem az a cél, hogy az egész szöveget lefordítsuk, sőt ezt hibának is veszik. A kérdésekre vázlatosan válaszoljunk a kulcsszavakat tartalmazva.

--> Az origó nyelvvizsgánál a nyelvtanra mennek rá írásbelin, 100 pontból 60-at kell legalább elérni. Célszerű nem a 60-ra gyúrni. Megpróbálok ide csatolni néhány mintafeladatot majd amit régebben szedtem össze itt-ott, hátha ezzel is tudok segíteni.
ITK Angol középfokú feladatsor megoldással (2002)
ITK Angol középfokú feladatsor megoldással (2003)

No comments:

Post a Comment