January 18, 2013

Origo angol középfokú -szóbeli- nyelvvizsga tapasztalatok

Nemrég voltam szóbelizni gondoltam leirom a tapasztalataimat, nekem is jól jött volna. A vizsga 2 részböl állt:
-9 órakor kezdődött a szóbeli rész, mindenkit már előre bosztottak és 15 perces időközönkéntre rendelték be az embereket. Tehát igazándiból nem kellett várni mert mindenkinek fix kezdési időpontja volt. Számomra kicsit gyorsan beszélt a vizsgáztató, de azért meg lehetett szokni. Első kérdés volt, hogy beszéljek kicsit magamról, majd hogy hol élek környezetemet mutassam be, mi található a környéken, kivel kikkel élek. Utána jött a képleírás, 2 képet kellett húzni az asztalon fejjel lefele fordított képek közül. Az első képen egy tűzoltó kocsi volt előtte 2 tűzoltó fazon ácsorgott, na remek nem tudom a tűzoltó-t angolul, akkor marad a másik kép azt választottam. A másik képen egy óriási piactér volt látható rengeteg kis boltal, az ablakban egy amerikai zászlóval. Elmondtam a képről amit tudtam, jöhetett a 3. feladat, a szituációs feladat. Egyet ezek közül is húztam már az elején. A feladat: külföldi ismerősömet meglátogatom aki sok cicát és kutyát tart otthon, kérdezzek róluk minnél többel, szokásaikról, veszélyese-e, mivel eteti őket stb. Ezzel véget is ért a szóbeli rész. Az egész kb. 15 perc volt. Kb. mindegyik részre 5 perc jutott. 50 pontból azt hiszem elég ha 20 pontot elér az ember, igaz ekkor a magnóhallgatás részből többet kell elérni. 13 órakor már kivoltak függesztve az ajtóra az eredmények.
-Magnóhallgatás 13.30-kor
 2 rövid hanganyag, 1 perc szünet, majd megint a hanganyagok, 3 perc szünet, majd megint a hanganyagok, 3 perc szünet. (a szüneteknél lehetett kitölteni a kérdőívet)
20 pontot lehet elérni, minimum 8-at kell teljesíteni. Kb 10-12 kérdés, ahány pont kb anyi szót várnak. Miről is szólt a szöveg, valami bankrabrásról, az elkövetés módjáról. A másik szöveg meg egy kirándulás során történt balesetről. Két és fél hét volt mire a magnóhallgatás eredménye kiderült.
-->

No comments:

Post a Comment