March 5, 2013

Defektmentes kerékpár házilag, még ha nem is tökéletes


A Deltában látott belső
Eléggé idegesít, hogy egy évben többször is belsőt kell cserélnem, csupán azért mert nem képesek a gyártók olcsó, jó minőségű defektmentes belsőt készíteni. Régebben láttam a deltában anno az egyes csatornán egy olyan gumibelsőt ami olyasmi volt  mint a slagcső és belülről kifelé sugárirányban gumicsíkok voltak (mondták új talámány), megpróbálom lerajzolni majd ide. Ezt nem kellett felfújni, simán levágott belőle az emberke olyan másfél métert és belső helyett berakta. Azt mondták, hogy nemsokára kapható lesz (ez történt a 80-as években), de azóta se láttam sehol, pedig külföldi oldalakon is nézelődtem. Nem értem miért nem gyárt ilyet senki sem (mindjuk értem, azért mert akkor nem lenne ebből rengeteg bevételük). Aki esetleg tudja, hogy hol lehet kapni az irja már meg a kommentek résznél alul.
Most egy másik megoldást probálok ki, találtam egy olcsó megoldást, valaki egy fórumon irta, hogy szimplán 2 külső gumit rakott fel és azóta nincs defektje, gondoltam kipróbálom. Volt egy fölös külsőm megpróbáltam fabrikálás nélkül beletenni a másik külsőbe de sajnos olyannyira kilógott, hogy azt a verziót elvetettem, lekellet belőle vágni, fogtam hát az ollót...És elkezdtem körbevágni, majd beletettem a másik külsőbe. Sajnos nem fért bele úgyhogy ketté kellett vágnom, így már jó lett. Beleraktam a belsőt is majd nehezen de feleröltettem a felnire, kicsit dudoros lett a külső oldala így (a külső terepbütykei miatt), de még elmegy, a legjobb lett volna ha levagdosom a gumibütyköket a belső külsőről (talán majd ha probléma lesz a későbbiekben megcsinálom). Így kb 5mm-es lett a külső kumi vastagsága ami azért elég kellemes már, súlyra meg kb 500g-al lett több ami szerintem elfogadható. Ez a próbaverzió, majd később ha beválik írok még róla.

Márciusban irtam ezt a blogbejegyzést, most május van, sajnos azt kell mondanom ez a 2 külsős verzió nem vált igazán be. Szétszedtem mert a berakott külsőröl le akartam vágni gumibütyköket, túlságosan kitüremkedett. Amikor szétszedtem észrevettem, hogy a berakott külső elkezdte roncsolni a felpumpát belsőt, morzsolt lefele belőle darabokat. Most új próbálkozásom: plusz 2 belsőt rakok fel. A 2 plusz belsőt felvágtam körbe belülről és ráhuztam a felpumpált belsőre, így raktam be a külsőbe.
Alul látszik kikoptatta a belsőt a berakott plusz külső
A berakottt plusz külső erősen megkopott



plusz belső belül felvágva majd ráfeszítve a belsőre

2 plusz belső ráhúzva a belsőre
 Majd meglátjuk hogy válik be ez az új verzió...

5 comments:

  1. Szia!
    Olvastam az írásodat, és az útkeresésedet a defektvédelem világában.
    Van valami tapasztalatod a legutolsó módszereddel illetően? Nem gyűrődtek fel a belsők a külső közé?
    Mit gondolsz, egy belső nem lenne elég? A plusz kettő nem teszi túl nehézzé a kereket?

    Köszi a választ, a tapasztalatokat!

    üdv:
    -wilson

    ReplyDelete
    Replies
    1. Egyenlőre jónak tünik a plusz belsős megoldás, most volt a hátsó keréknél defektem úgyhogy oda is beraktam plusz két belsőt. Nem gyűrődött fel a belső, legalábbis kivül tapintásra nem érezni semmi kidudorodást sem. 2 belsőt azért raktam be hogy minél vastagabb legyen a gumi amit átszúrhat a tüske, felvágva a belsőt max 2 mm lehet a vastagsága, azért raktam 2-t fel. Kb. most fél centi lehet a falvastagság összesen (a külsővel együtt). A súly számomra elenyésző, aza plusz fél egy kiló összesen nem számottevő ahoz képest amit a defekt okoz, főleg ha valahol a világ végén történik.

      Delete
    2. Hű, kösziii!

      Akkor ezek szerint az elsőkkel jártad meg?
      Nekem a hátsó defektes folyamatosan.

      Mennyit szoktál tekerni? Hol használod? És milyen bicajod van, milyen méretű kerékkel?

      Akkor ezek szerint ajánlod ezt? :)

      Hálás vagyok, hogy leírtad/írod ezeket!

      Delete
    3. Vegyesen volt defektes, első, hátsó mikor hogy. Aztán meguntam és az első kerék defektjénél megcsináltam a több belsőt, most meg a hátsó defektjénél. Volt vagy 3 centis a tüske ami mint egy karó beleállt. Hobbiszintem szoktam bringázni, többször erdős területen kell mennem és főleg olyankor lesz defektes, évente 2-3-szor volt defektem. Kicsit nagyon untam már. Ha lehetne kapni akkor tömör gumikat raknék fel de sajnos nem lehet ilyesnit kapni, igaz az +vagy 2 kilot még rátenne. Alkalmanként 20-50 km tekerek pesten budán, általában megyünk kosarazni páran, oda kitekerek. Nincs drága bringám, egy balance mountain bike 26*1.95-ös gumikkal. A decathlonban szoktam belsőt venni, 2db-os csomagban 890Ft, a legolcsóbb. Egyenlőre jónak tünik ez a több belsös megoldás, ha 1-2 év múlva sincs defektem akkor már megérte. Jobb megoldást nem találtam, létezik folyadék is amit a belsőbe lehet önteni de drága is és úgy tudom kb 2 évig véd a defekttől, és utána kuka a belső vagy hogy? (lehet hogy roszul tudom, ez nem biztos info csak hallásbol származik) Meg defektvédő szalag is létezik, de mellette is beszúrhat a tüske. Úgyhogy ennyi...

      Delete
  2. Oké. :)
    Hát igen, az erdős részek komoly veszélyeket rejtenek magukban.
    Nagyon köszönöm, hogy leírtad a tapasztalataidat!
    Igen, én is defektvédőszalagban gondolkodtam, de aztán lebeszéltem magam róla, mert olvastam, hogy volt, akinek -- persze fajtája válogatja -- kidörzsölte a belsőjét. Azt hiszem, a megoldás a defektvédős külső lenne a Schwalbétól, de az 8-10 ezernél kezdődik. Úgyhogy egyelőre marad ez a barkács megoldás, amíg nem gazdálkodom ki a 2x 5-10 ezret a bicajra, holnap meg is csinálom.
    Köszönöm még egyszer!

    üdv:
    -wilson

    ReplyDelete